Direktiva e Mbrojtjes 2024
Rendi global aktualisht është duke u përballur me forcën ushtarake për zgjerim territoresh, si dhe me ndryshime gjeopolitike dhe kërcënime të shtuara të sigurisë, të cilat tashmë shfaqen si në natyrën konvencionale, por edhe në forma hibride duke përfshirë hapësirën kibernetike, atë informative por edhe në sferën ekonomike, sociale dhe politike. Interesat strategjike të Shqipërisë janë të lidhura ngushtësisht me përmbushjen e detyrimeve si vend anëtar i NATO-s dhe vend kandidat i Bashkimit Evropian, si dhe me mbrojtjen dhe sigurinë e territorit të përcaktuar në Kushtetutën e RSH-së dhe Traktatin e Atlantikut të Veriut.
Sulmet e fundit terroriste dhe aktet e përsëritura destabilizuese në veri të Kosovës, tensionet e shtuara etnike në rajon, si dhe ambicia e ndikimi rus e kinez në vende të zgjedhura të Ballkanit Perëndimor e bëjnë edhe më emergjente nevojën për më tepër burime dhe investime për zhvillimin e kapaciteteve të mbrojtjes.
Gjatë vitit 2023, MM dhe strukturat e saj kanë arritur zhvillime të rëndësishme në fushën e modernizimit me rritjen e kapaciteteve të Forcave të Armatosura, përmirësimin e trajtimit financiar për personelin ushtarak dhe atë civil, gjithashtu dhe me kontributin e çmuar të Forcave të Armatosura dhe ekipit të Mbrojtjes Civile, në mbështetje të komunitetit me anë të operacioneve të ndryshme në ndihmë të popullsisë dhe në rastet e fatkeqësive natyrore.
Për vitin 2024, angazhimet dhe prioritetet kryesore të punës të MM dhe të FARSH, do të jenë të lidhura me rritjen e sigurisë kombëtare dhe euroatlantike, zhvillimin e sistemit dhe kapaciteteve të hapësirës ajrore, vijimin e prezencës në misionet e NATO-s, BE-së dhe OKB-së, si dhe kontribut i menjëhershëm në mbështetje të popullsisë civile, në rastet e mundshme të emergjencave civile.
Drejtimet kryesore që do të punohet gjatë 2024 gjenden në dokumentin:
Direktiva e Mbrojtjes 2024 në format pdf
Strategjia për Mbrojtjen Kibernetike
Interneti dhe teknologjitë e reja kompjuterike kanë sjellë ndryshime kolosale në ndërkomunikimin e një shoqërie globale. Transformimi i shkaktuar nga ky digjitalizim krijon varësi të reja. Ekonomia, administrata dhe sigurimi i shërbimeve thelbësore tani mbështeten në integritetin e hapësirës kibernetike dhe në infrastrukturën, sistemet dhe të dhënat që e mbështesin atë.
Edhe pse nuk ka gjasa që një konflikt midis shteteve do të kryhet ekskluzivisht në fushën kibernetike dhe të informacioneve, operacionet në fushën kibernetike dhe të informacionit tashmë po luajnë një rol gjithnjë e më të rëndësishëm në konfliktet ushtarake, trend i cili do të rritet në vitet e ardhshme.
Disponibiliteti, integriteti dhe qëndrueshmëria e kësaj infrastrukture janë vazhdimisht duke u përballur me veprime dëmtuese.
Zbulimi ka zëvendësuar mbrojtjen si strategji. Pjesa më e madhe e hardware-ve dhe software-ve, të zhvilluar fillimisht për të lehtësuar këtë mjedis, ka renditur si prioritet efikasitetin, koston dhe komoditetin e përdoruesit, por nuk ka pasur një siguri të projektuar që nga fillimi. Personat keqdashës, organizatat kriminale ose terroriste mund të shfrytëzojnë pikat e dobëta në sistemet e ndërlidhjes dhe komunikimit dhe minimizimi i këtyre pikave është një prioritet kombëtar.
Trendi aktual tregon se incidentet do të vazhdojnë të rriten, për rrjedhojë kostoja për mbrojtjen, si dhe efektet që shkaktojnë sulmet kibernetike do të rriten me shpejt se përfitimet që vijnë nga shërbimet themelore që ofrojnë SNI-të.
Strategjia për Mbrojtjen Kibernetike 2014-2017 e MM-së kishte si qëllim të siguronte orientime, koherencë dhe fokus, për një qasje gjithëpërfshirëse dhe për të zhvilluar kapacitetet ushtarake në hapësirën kibernetike.
Si rezultat i kësaj përshtatjeje, janë bërë përmirësime të ndjeshme në rritjen e aftësive organizative kundrejt kërkesave të sigurisë kibernetike; gradualisht është siguruar një përqasje gjithëpërfshirëse e strukturave të MM/FA-së, për të pasur një kuptim më të qartë për hapësirën kibernetike dhe dobësitë e saj; janë rritur kapacitetet operacionale të SNI-ve në aspekte të ndryshme të sigurisë kibernetike; është rritur ndërgjegjësimi i personelit në lidhje me sigurinë kibernetike.
Strategjia për Mbrojtjen Kibernetike 2021 - 2023 në format pdf
Strategjia për Mbrojtjen Kibernetike 2018 - 2020 në format pdf
Strategjia e Menaxhimit të Burimeve Njerëzore (2020 - 2024)
SBNJ (2020-2024) e Ministrisë së Mbrojtjes përmban vizionin, parimet dhe konceptet themelore për politikat, planifikimin dhe procedurat që mbështesin ciklin jetësor të burimeve njerëzore për oficerët, nënoficerët, ushtarët dhe personelin civil në Forcat e Armatosura të Republikës së Shqipërisë, kujdesin për familjet e tyre dhe për ushtarakët në rezervë, lirim e pension.
Ajo siguron drejtimin strategjik për politikat dhe planet e burimeve njerëzore të mbrojtjes, mbështet kryerjen e misionit të mbrojtjes kombëtare, përmbushjen e detyrimeve të Ministrisë së Mbrojtjes në kuadrin e NATO, si dhe të angazhimeve në kuadër të BE dhe OKB për pesë vitet e ardhshme...
Strategjia e Menaxhimit të Burimeve Njerëzore (2020 - 2024) në format pdf
Dokumenta për Barazinë Gjinore dhe Shanset e Barabarta në FA
Përkufizuar si barazi midis burrave dhe grave në të gjitha sferat, si publike dhe private, barazi gjinore do të thotë akses dhe kontroll i barabartë mbi burimet dhe përfitimet, pjesëmarrje e barabartë në vendimmarrjen politike dhe barazi me ligj për gratë dhe burrat.
Integrimi gjinor, d.m.th. procesi që siguron që perspektiva gjinore dhe qëllimi për barazi gjinore të jenë në qendër të të gjitha aktiviteteve - zhvillim politikash, kërkime, advokim/dialog, legjislacion, shpërndarje e burimeve si dhe planifikim, zbatim dhe monitorim i programeve dhe projekteve, si një strategji për të promovuar dhe arritur barazinë gjinore, duhet të jetë pjesë e të gjitha politikave sociale, ekonomike dhe politike në Shqipëri. Një strategji e tillë jo vetëm siguron arritjen e një zhvillimi të qëndrueshëm nëpërmjet shfrytëzimit të potencialit të plotë njerëzor të vendit, por edhe garanton që të gjitha grupet shoqërore t’i gëzojnë këto arritje.